Saturday 19 June 2010

Oh kawan!


Di dalam keramaian, aku masih merasa sepi.
Sendiri memikirkan kamu.
Tidak pernah terlintas untuk mengupdate blog kusam ini
Lagipun, zaman blog aku menjadi populer sudah berlalu
Tertanya-tanya, masih adakah yang teringin nak baca?
Tapi post aku kali ni, sangat-sangat mengharap semua baca
lebih-lebih lagi kawan-kawan yang aku rapat, dan yang aku kenal

Memandangkan masing-masing sibuk dengan hal sendiri
nak kata SMS, tanya khabar kat Facebook pun dah jarang.
ke mungkin aku yang sudah tidak berada dalam agenda hidup kalian lagi?
Tidak mengapa.
aku sangat memahami keadaan itu.

Berada di tempat yang lain, keadaan yang berbeza, orang yang tak kenal
benar-benar membuat hati berasa sebak
"Mana engkau orang pergi?"
Takde yang macam korang.
aku cari, dan cari dan aku penat.
akhirnya aku berhenti mencari
bukan kerana aku penat
tapi sebab tiada seorang ataupun ramai2
yang boleh ganti korang pada aku...

Apapun, kawan datang dan pergi.
Teruskan berjuang kawan-kawan.
Ini hanyalah permulaan.
dan tiada pengakhiran sehingga titisan darah terakhir
semoga aku berjumpa kalian kelak
dalam keadaan yang diredhai Allah

Walaupun post kali ni tidak terkesan dalam diri kalian
kerana mungkin hanya aku yang jiwang sejak kebelakangan ni
tak mengapa.
kita tetap kawan sampai akhirnya.
kalau tiba-tiba teringat kat aku
kalau malas nak SMS ke facebook
doakan kejayaan kita bersama duniawi & ukhrawi

I miss Maahad.

Lagi-lagi Hidayah...

5 comments:

Irs said...

I miss you too kakak.
You'll never be replaced

Anonymous said...

rindu zetty jugak.<3

xoxo,
-ain shahbudin yg mls nk log in blog.hehe-

Anonymous said...

if i am or was listed, i will always remember you as a special friend. as you said, i'm not replaceable, so as you. will miss you so much. muah :)

timah,
muah muah muah. sangaat rindu :(

Anonymous said...

ohhh zetty....
kami ta penah lupakan zetty...
huhuhu...
rindu zetty sesangat....
sorry lame xcontact...
keadaan agak tidak mengizinkan....
miss u.....

yana~~

Fatin Filzati said...

Salam.

Huhu.. insya-Allah, semoga pencarian zetty akn berakhir suatu hr nnti. There are many nice people out there, tp mmg xdpt nk disamakan dgn mrk2 d maahad kan?

U are always in my heart walaupn kte jrg2 contact. Keep in touch always. Ble rndu je, ak mesti lawat blog hijau nih. Hehe. Take care!

^_^ Uhibbuki fillah~