Wednesday 6 July 2011

Lari

"Jangan kerana kelemahannya, kau menjadi kufur", berkata Umi.

Pertemuan di tingkat atas yang berhawa sangat dingin di KL Sentral itu membuat aku banyak terfikir. Pada awalnya, aku menidakkan, aku mahu menjadi inilah itulah. Otak ligat mencari dan mencipta alasan. Sungguh, orang yang suka mencipta alasan itu adalah orang yang gagal. Haha.

Dan, aku tergelak akhirnya. Kerana melakukan sesuatu yang kurang bijak.

Haha.

Aku lari dari masalah rupanya.

=)

Dah lari tu, kenalah kan lari balik tempat asal. Itulah gunanya agama islam. Membawa manusia kembali ke jalan yang sebenarnya.


‎"......barangsiapa bertakwa kepada Allah niscaya dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah Telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."
[al-talaq :2 ]

Sungguh banyak perkara yang aku perlu belajar. . .Sangat banyak. . . Dan tak layak dan tiada masa untuk buat banyak bunyi pasal orang lain, haih. Aku memang perlu banyak belajar...


Be humble. Anyone can be knowledgeable, but very little can be m0dest. Remember, Iblis was not stupid, he was arrogant.

"There are three phases of knowledge in Islam. When a Muslim has a little bit of knowledge, he or she speaks a lot. When a Muslim has increased his or her knowledge, he or she feels humble. When a Muslim has collected an abundance of knowledge, he or she is silent.”

2 comments:

-DS- said...

siape??

fatimahYA said...

xde ayt al-qur'an konon ;p

btw,I think it's better 2 write

'Iblis is not stupid and he's arrogant'

replace was with is as was shows something in past,while Iblis is still exist till kiamat..

wallahua'lam :)