Thursday 7 June 2012

si hijau Anon

Yoko-yoko adalah peneman yang setia bagi gue yang sering ngantuk di malam hari di dalam bilik seorang diri pada minggu belajar ini. Haih.

So fake.

Aku rasa makin lama dalam blog ni, dah takboleh jadi diri sendiri. Talk without heart. As if I hope people to read and feel things that I don't really understand. So I could impress people by waaa, hebaatnyaa banyaaaknyaaa ilmuuu diaaaaaaaa. ???


To be truth, I have so many things that I wanted to share here. What I felt, how I really think about something, the real me. But, each time I try, I'll end up with close the blogger's window. 

Why?

No exact reason. Yes, there are. But, like I told ya before, I just can't be too honest here.

Apapun, I need to write. Not to impress people, and not also to express so much but to make me ponder what I've been wrote. Seolah-olah apabila menulis, kalau hari biasa kita duduk rumah, kali ni kita keluar pergi pasar yang bukan kebiasaan kita. To me, more to get out from the safe zone. Ha? Sejak bila aku jadi entah apa aku cakap. Haha. Salahkan nota yang aku baca. I'm becoming more scientific, making hypothesis in every circumstances that had happened in front of me, try to suit the inference, masukkan variable 'agaknya dia tu macam ni, orang tu tak macamtu'. Memang berbelit aku cakap ni. 

But why just can we write what we really meant it. Like now. I, myself don't really understand why I need to write tonight. Ish nyamuk, cuba jangan hisap darah. Dah kurang dah ni, dahlah low blood pressure. Aku tahulah orang yang kulit hitam manis macam aku ni sedap darahnya.. cukup cukup!

11 Jun 2012 - Asas Sains Makanan
14 Jun 2012 - Prinsip Persedian Makanan
19 Jun 2012 - Biokimia Metabolisme
19 Jun 2012 - Genetik dan Pemakanan
20 Jun 2012 - Epidemiologi
20 Jun 2012 - Amali Biokimia Metabolisme
26 Jun 2012 - Asas Mikrobiologi

21 Jam kredit. Banyak tak? kenapa cerita pasal benda ni? Sebab nak cakap, itu punca aku tulis post ni. Aku dah pening baca Reverse Cholesterol Transport. Ada Ketogenesis, Beta Oxidation.(tipu lagi, tak, ini bukan punca utamanya. ada sebab lain).

Can we just be anonymous when we write?

takde kaitan. tadi bukak maybank2u. dia tengah buat kempen hijau. pastu ada pakcik Zainal Abidin ni. aku pun terus dengar. aneh. malam yang aneh.

Ke ini simptom budak nak tukar jadi dua di hadapan? heh. pelik. malam yang pelik. aku yang pelik. 

1 comment:

Enciknombor8 said...
This comment has been removed by the author.