Monday 17 October 2011

=)

"Jika benar seorang lelaki itu benar mencintaimu, dia takkan rosakkan dirimu biarpun hanya dalam khayalan."
[ustaz Rashidy Jamil- LIFE]

"Hedonisme bukan sahaja hiburan , lagu, TV, malah apabila seseorang itu sibuk mencari bakal-bakal pasangan sedangkan belum lagi waktu yang tepat untuk bernikah lagi"
[ustaz Zaharuddin -LIFE]

"Syaitan akan menampakkan yang hodoh itu menjadi cantik"
[ustaz Sufi - FACEBOOK ]

Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur)
[Surah Al-A'raf : 26 ]

Din, jangan nakal-nakal tahu. Lelaki kat dalam dunia bukan sahaja bilangannya sedikit, yang berkualiti itu pun bukan mudah untuk dicari. Din jangan jadi lelaki murahan yang tawar cinta kat sesiapa yang depan mata, tau. Din jangan fikir macamana nak jumpa jodoh tapi Din carilah cinta Allah dulu. Din nak isteri solehah, Din kena jadi soleh. I may not know which Din are you, but one day we will meet . InsyaAllah, dengan izin Allah. Semoga cinta kita akan berterusan sehingga ke syurga.


Tak seperti bintang di langit
Tak seindah warna pelangi
sebab aku matahari .
haha

2 comments:

Fatin Filzati said...

aww.. sweetnye pesanan untuk Din

hee, semoga dipertemukan dengan sebaik2 pertemuan yg diredhainYA =)

Zetty Sofia said...

Ngeh ngeh ngeh . sebab sayang kat din sorang je . amin amin amin. semoga dipertemukan dalam redha Allah dan menuju-Nya. barakallah , filz !