Thursday 6 October 2011

Impian ? Mimpi ?

Aku berada di tengah keramaian orang-orang
yang sibuk mengejar mimpinya
aku melihat indahnya dunia
di kota kota yang berbeda nyata sekali
ini mimpiku
yang tak pernah berhenti

ini mimpiku…
aku percaya didalam hidupku kan ada mimpi yang Tuhan ijinkan terjadi
manis airmata pengorbananaku
takkan pernah membuatku berhenti Percaya….

ini mimpiku
yang tak pernah berhenti
ini hidupku..
semangatku juga karena semua yang kucinta…
aku masih sanggup tuk trus berjalan…

 [ Ini Mimpi - Claudia Sinaga ]

Ini mimpi aku . Dan mimpi kau , mimpi kau . Mimpi dia, mimpi dia . Semua orang ada impian masing-masing. Dia nak kahwin dengan wanita solehah, dia ni pulak nak kerja baik-baik, dia pulak nak jadi orang islam yang hebat, dia tu pulak nak jadi perdana menteri, dia ni nak duduk rumah bercucuk tanam sambil tengok cucu-cucu berlari-lari kat halaman rumah, dia nak jaga mak dia. Macam-macam impian si dia-dia ni.

Kau pula bagaimana?

Aku punya impian?

Aku nak jadi penyanyi sebab aku perasan suara aku sedap. Aku nak jadi populer sebab aku memang suka mencapap. Aku nak jadi budak dean list sebab aku suka PM Dr Noor Ibrahim dan Dr Norimah. Aku nak golek-golek kat semua padang. Aku nak suami soleh yang boleh imamkan anak-anak aku. Aku nak anak macam Al-Fateh atau Saad bin Abi Waqas. Aku nak hebat main badminton macam Chong Wei. 

Tak.

Tak cukup...Bukan itu impian aku. Itu sampingan. Aku tak pasti apa yang aku sebut tu baik atau tak untuk aku.

Aku taknak semua tu je. Aku tamak..

Aku cuma...

Aku cuma nak masuk syurga. Aku nak jadi baik sangat-sangat. Aku nak jadi populer kat langit.

Itu je. 

Walaupun aku tau dan secara sedarnya, aku banyak tak jaga amanah Allah baik-baik. Aku tau aku belum cukup jaga iman aku . Aku masih makan bubur, bak kata Kak D dalam mentarbiah diri. Aku masih orang yang dalam blog Inche Gabbana. Masih belum cukup. Kalau aku mati sekarang ..... 

Taknakk..

Aku nak masuk syurga dengan kau. Dengan dia. Dengan Mak aku, Abah, Fais, KakYah, Kakaf, Abang Nal, KakGi, Hanzalah, Bubu, Kak Ija, Dayah, Timah, Ain, Tahmida, Aqidah, semuaaa laaah ! Aku nak masuk syurga dengan semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Itu je satu-satu impian aku.

Bagaimana pula impian anda ?

Dan apabila orang-orang yang beriman kepada ayat-ayat keterangan Kami itu datang kepadamu (dengan tujuan hendak bertaubat dari dosa-dosa mereka), maka katakanlah: "Mudah-mudahan kamu beroleh selamat! Tuhan kamu telah menetapkan bagi diriNya untuk memberi rahmat (yang melimpah-limpah): bahawasanya sesiapa di antara kamu yang melakukan kejahatan dengan sebab kejahilannya, kemudian ia bertaubat sesudah itu, dan berusaha memperbaiki (amalannya), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani"
[ 6 : 54 ]

Ayat feveret . dah dua kali den ulang ni . haha.

No comments: