Sunday 22 April 2012

you.


yeah, you.

shuush
------------------------------------------------------------------------------

Sungguhlah, Allah akan uji kita dengan perkara paling dekat dengan kita, benda paling kita suka.
Maka, kiranya Allah tarik secara tiba-tiba seseorang yang benar kita suka dan selesa apabila bersama dengan dia dan digantikan dengan orang yang lebih baik, maka bukankah kita sepatutnya bersangka baik dengan segala kerja Dia. He knows best. Cakap boleh, hati terima tak?

You are so human, beb. Sometimes, there were times we feel sad, disappointing for what He had taken, but that's is the function to be human. Sebab itu tak boleh rasa kita ni gah, hebat, fuyo, dapat jawab soalan pun dah bangga. Must have the moral to be humble. Rendah diri itu bukan membuatkan self-esteem diri kita rendah. Bukan gitu, tapi sepatutnya membuatkan kita rasa kehambaan. Tak layak, tak mampu, takde kuasa pun sebenarnya nak bangun dari tidur, nak menulis, nak berak, nak tulis blog, tanpa dan tanpa kuasa Dia. Dan membuatkan kita lebih nak ngadu, dan cerita kat Dia. Itu yang Dia rindu sangat.

I really miss you, but maybe this is the best for us, for da'wah, tarbiyyah and also for ummah. Mungkin dia akan lebih membuatkan aku lebih cenderung kepadaMu. 

No comments: